середу, 3 лютого 2016 р.

Виховна година на тему: «Криком вогню не загасиш»



Мета:формувати уявлення про  причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання:ілюстрації, плакати, вирізки з газет із статистичними даними про пожежі.
                                              
                                                              Хід виховної години
І. Організаційний момент
Привітання
У день такий чудовий
Зустрілися ми знову
Бажаємо всім успіхів.
І гарного здоров’я!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1   Слово вихователя:
– Діти, ви любите казки? Зараз я прочитаю вам казку про червоного півня. Цей червоний півень має інше ім’я, а яке - ви скажете, прослухавши  казку. Сідайте зручно і слухайте уважно.
Казка   про    червоного    півня
Давно це було. Жив серед людей червоний півень. Підступний він був і злий, небезпечний і страшний. Люди дуже боялися цього півня, тримали під замком у своїх печах. Тільки  утримати його було дуже важко. Півень цей був хитрий: вирветься, бувало, маленькою іскринкою з димаря, з лампи і пішов гуляти – простір йому. Люди воду на нього ллють, а йому хоч би що. Де побував червоний півень – там лихо. Замість хати – чорний попіл, а інколи і худобу з’їсть, і навіть людей.
А  червоний півень знай собі гуляє: то у місті, то у селі з’явиться. Боролися люди з  червоним півнем, як могли, але не завжди під силу їм було упоратися, тому що є у нього чарівна властивість: чим більше він їсть, тим ненажерливішим стає.
Є у нього ще й спільники. Червоний півень  намагається бути поближче до них: малих дітей обдурює, а неохайних дорослих перехитрює. Але стоїть проти нього славне військо, готове за першим сигналом кинутися проти червоного півня. Сміливі, неспокійні, відважні бійці у ньому. Ім’я  їм – пожежні.
–      Яке ж справжнє ім’я червоного півня? (Вогонь).
–      А як ви думаєте, вогонь – наш друг чи ворог? (Ворог і друг).
–      Коли вогонь для людини друг?
–      А коли вогонь для людини ворог?
Він може зігріти, зварити обід,
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити.

2.    Слово  вихователя:
–  З сивої давнини люди боялися землетрусів, пожеж. Але згодом вони навчились передбачати стихійні лиха. Вогонь досі несе загрозу людям, продовжує час від часу жахати нас.
–  А які причини виникнення пожежі?
1– й учень
На роботі мама й тато,
Сірники знайшли малята,
І  не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
2 – й учень
Наказали мама й тато:
«Діти, разом не вмикайте
Праску та магнітофон,
Телевізор «Електрон»,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
А від нього й дім згорить.»
3 – й учень
Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний,
Що бавитись з вогнем не можна.
4 – й учень
Чайник без води нагрівся,
Перегрівся, загорівся.
Загорілася плита –
В нас пожежа,
В нас біда.
5 – й учень
Коли грім гримить, гуркоче,
Блискавиця цілить в очі,
Вікна треба зачиняти,
Не пускати їх до хати.
6 – й учень
Листя спалюють малята
Близько дуже біля хати.
А від того, треба знати, –
Хата може запалати.
Довіряє батько Вові
Телевізор кольоровий
Щоб дитина не лежала,
А культурно розважалась.
Розважатись Вова вміє:
Крутить – вертить, аж упріє.
То вмикає, вимикає,
То канали він міняє,
До антени вже добрався…
Раптом – бах! Оце догрався…
Бідний «телек» дух спустив –
мало хату не спалив…
Вихователь
–  Від пожеж багато лиха, гірких сліз, понівечених людських доль. Про це знає маленька героїня вірша:
Іринка і жаринка
Мама попіл вигрібала
І за хатою зсипала.
Раптом дивиться Іринка:
Тліє в попелі жаринка.
А вітрище дме у бік,
А жаринка скік та скік…
На дворі лежить зерно
Ой, згорить же все воно!
Іра чопцями – туп-туп,
На жаринку з кухля хлюп.
Утопилась в ній біда.

3.   Фізкультхвилинка
Не вмикай на кухні газ – раз,
Не клади під піч дрова – два,
В лісі сірників не три – три,
Не лишай вогонь в квартирі – чотири,
Не лягай при свічці спать – п’ять,
Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,
У грозу під деревом не стійте в лісі – вісім,
Сірником не забавляйся – дев’ять,
Пам’ятайте всі, про що в лічильці йдеться – десять.

4.    Конкурс загадок

Вихователь
– Що ще може стати причиною пожежі, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Кожен день в вікні кіно.                                       (телевізор)

В нашій кухні кілька літ
Він муркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.                                      (холодильник)
              
Схожа груша ця на сонце,
Має вуса й шапочку.
Темряву з’їсть охоче
Електрична…                                                         (лампочка)

Скрізь, неначе крокодил,
Встромить ніс – насос.
І якщо почує пил,
Всмокче…                                                                (пилосос)

–      Як назвати ці предмети одним словом?              (електроприлади)
–      Для чого вони потрібні?
–      Чи небезпечно користуватись ними? Чому?

5.   Слово вихователя :
–  У наш час щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина.
В Україні пожежі теж приносять багато біди. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. А за рік ці цифри набагато збільшуються. За статистичними даними за один рік у нашій країні  виникло 9745 пожеж, загинуло 845 громадян, з них – 46 дітей.

6.   Ситуації для обговорення
–    Допоможіть зробити правильний висновок із таких ситуацій:
Як лагідно сонце сіяє в високості!
Лисичка до лева зібралась у гости.
Вона біля шафи крутилася радо:
Свої розглядала багаті наряди.
Ось вибрала сукню найкращу для себе:
–  Хороша, але прасувать її треба.
Лиш праску ввімкнула й водить нею стала –
Сусідка – сорока у дім завітала.
Про се і про це, бач, сорока тріщить.
Лисичка те слуха, а сукня… (горить)
–   Ой, що я накоїла! Як мені гірко!
На сукні новенькій з’явилася дірка…
Лисичко-сестричко! Ти друзів стрічай,
Та праску під час балачок… (виключай)
Поставивши  чайник на плитку завзято,
Вогонь запалили малі зайченята.
Самі ж веселенькі гайнули гуляти:
М’яча у дворі узялися ганяти!
Коли наганялись, згадали про чай.
–  Вже, мабуть, готовий! Іди – вимикай!
А чайник тим часом кипів та кипів,
Всю плитку забризкав, бурчав і шипів.
Вогонь загасив він, і в кухні відразу
Свистіння почулось горючого…(газу)
Щоб лиха страшного із газом не знати,
Увімкнену плитку не слід… (залишати)

 7.  Гра «Деформований текст»
Прочитай. Розмісти речення так, щоб вийшов зв’язний текст.
Пожежа
1.  Збіглися люди, та було вже пізно.
2.  Петрик та Миколка гралися вдома сірниками.
3.  Криків дітей ніхто не почув.
4.  Почалася пожежа.
5.  Загорівся диван.
6.  Дим вибився з будинку.
7.  Двері були зачинені.
8.  Діти перелякалися і кинулися до дверей.
Порядок речень: 2,5, 4, 8, 7, 3, 6, 1.

8   Слово вихователя:
–       Пожежа сама по собі не виникає. Причин виникнення пожежі багато. Отже, давайте спробуємо їх ще раз назвати (відповіді дітей).
–      Дуже часто пожежу спричиняють цигарки.
Підсмажений Лис
Байка
Лис, що хитру вдачу мав,
Гарну хатку збудував.
Міг вселятися і жити,
Та надумав утеплити.
Був би виконав свій план –
 Клоччя вже напхав в диван,
Затикать почав дірки…
Ох, якби ж не цигарки!
Модна забавка в зубах,
Лис манірно: пах та пах…
В клоччя скочила іскринка –
З димом вмить пішла хатинка.
Піднялася аж до хмар,
І стирчить лише димар.
Лиса жде сумна пора,
Темна та сира нора.
А мораль? Згоріла хата,
Ще й хвостяру обсмалив.
Хто у цьому винуватий? –
Лис, який завжди палив…

Вихователь:
–      Тепер ми знаємо причини виникнення пожежі, а також ми повинні знати, як треба себе поводити у разі їх виникнення.
Та все ж як трапиться біда,
Що тоді робити?
1– учень
Не ховатись у кутку,
А вогонь гасити!
2 – учень
Як  горить щось, треба, діти,
До пожежних подзвонити.
Бачите вогонь і дим –
Набирайте… (101)

9. Слово  вихователя:
– Пожежники – захисники життя і здоров’я людей, мужні люди. Кожного дня вони  готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту». Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, а через 30 секунд він займає місце в машині. У пожежників є клятва. Давайте ми її повторимо.

Клятва пожежників
Ми пожежники – вогнеборці!
Ми бійці вогняного фронту,
Захисники життя і здоров’я людей!
Клянемося бути сміливими!
Клянемося бути спритними, мужніми!

Вихователь:
–      Які наші пожежники уважні, перевіримо під час гри із дзвіночком.
Гра «Дзвіночок»
Подзвоню один раз – треба підстрибнути на місці. Подзвоню два рази – підняти праву руку вгору. Подзвоню три рази – тричі плеснути в долоні.
Гра «Пошук ляльки»
–      Під час пожежі у диму майже нічого не видно. Із зав’язаними очима ви повинні відшукати ляльку.
 Вихователь
–      Ви мужні,сміливі, рішучі. Потисніть один одному руки. Такі люди, як ви, ніколи не допустять пожежі.

10.      Вікторина
–      Із яких творів взяті ці рядки?
–      Хіба не збагнув, Сірничку, досі ти?
–      Боїться вогню все, що тільки горить,
–      А ти ж, Сірничок, можеш вмить  запалить…               
(Казка «Сірничок», І. Січовик)
Вогонь розгорівся, побіг по травиці.
Йому по путі вітерець помага:
Горить на узліссі присохла трава.
Уже поблизу і кущі загорілись…
Рибалки – ведмеді в тривозі схопились.
 (Казка«Сірничок», Г. Бойко )

11.      Бесіда – міркування над висловом «Криком вогню не загасиш»
–      Чого навчає цей вислів?

ІІІ. Підсумок виховної години
Читання та обговорення вірша.
Вивчим правила пожежні,
Завжди будем обережні!
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем – не можна!


Немає коментарів:

Дописати коментар