« ВОГОНЬ - ДРУГ, НІ ВОГОНЬ – ВОРОГ »
Тема:«Вогонь - друг, вогонь - ворог»
Мета заняття : продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: малюнки – пазли, дитячі малюнки, плакат «Служби порятунку»,
прислівʹя .
Хід заняття
I. Організаційний момент
Вправа «Знайомство»
-Діти, а чи знаєте ви «Навіщо людині сірники».
(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).
II. Повідомлення теми години спілкування.
Гра«Шифрувальник»
-Яка тема сьогоднішньої години спілкування дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
2 гонь 1 Во 3 др. 4 уг. 6 гонь. 5 во. 8 рог.7во
Молодці діти! Добре попрацювали, рухаємось далі.
І дорослі, і діти це знають:
Наші предки в печерах жили.
Скільки люди себе пам'ятають,
Із вогнем вони дружбу вели.
Із вогнем, що у люту негоду
Біля вогнища всіх зігрівав,
Що людському великому роду
В холоднечу загинуть не дав.
Тож його берегли, як уміли, —
Усесильний, гарячий вогонь,
І хоч тисячі літ відшуміли,
Люди й досі шанують його.
Бо вогонь з давнини і донині
Помагає і служить людині.
Вправа «Асоціативний кущ»
-Ваші асоціації до слова «Вогонь»
Запальничка Газплита Небезпека
Сльози Сірники
Рятувальники ВОГОНЬ Полумʹя
Тепло Світло
Руїни
ІІІ. Основна частина заняття
Розповідь вихователя з елементами бесіди.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обґрунтуйте свою думку.
Якщо холоди настали
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.
На вогні готують їжу,
Пиріжки мама пече.
Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.
Такий він сильний, мудрий, дужий.
Вогонь потрібний людям, друже.
Вихователь.Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
- Інколи люди його бояться? Чому?
Вправа « Мікрофон».
Вихователь. Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. (показую малюнки)
Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить? Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.
ІV.Практична частина.
Вправа «Пошук точок дотику».
Обʹєднання у групи.
За поданим віршем потрібно встановити причину виникнення пожежі.
Група № 1
На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра. (Недбале поводження з сірниками).
Група № 2
Калорифер не вмикати
При фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає
Що вікно уже палає. (Електрокамін, що стоїть близько до тюлі чи
скатертини).
Група №3
Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
Група № 4
Електропраска – кожен знає-
У побуті допомагає.
Та памʹятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
Група № 5
Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
ялиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
Вправа « Склади пазли, обгрунтуй відповідь».
Вихователь
Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки. А тепер давайте складемо ці правила.
Гра «Склади прислів ʹя, поясни його».Робота в парах.
Для розваги і для гри, сірників ти не бери.
Не розпалюй сам багаття, а не в лісі, а ні в хаті.
З грубки жару не беріть, жар в собі вогонь таїть.
Плитку, праску, умикати нам не слід.
Коли йдеш з квартири, то вимкни всі електроприлади.
Не грайся з вогнем, це небезпечно.
Не грайся запальничкою, користуйся ліхтариком.
ІV.Узагальнення знань.
Вихователь
Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.
Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежогасіння та вмійте ними користуватися.
У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй.
Перший вогонь можна залити склянкою води.
Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером… ( 101!)
Гра «Так чи ні!» Будьте уважні!
- Можна гратися із сірниками? (НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати. (ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 102! (НІ)
- Не можна сушити білизну над газом. (ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи. (НІ)
- Сірники дітям – не іграшка. (ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями? (НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко. (НІ) -Сушити волосся над плитою можна? (Ні)
-Полумʹя накрити мокрим рушником. (Так)
Підсумок.
-Діти! Ми добре сьогодні попрацювали, а який висновок зробили?
Вправа «Мікрофон»
-Отже,вогонь – друг, і вогонь – ворог людини.
Від нас з вами залежить, яким він буде: добрим чи злим
Немає коментарів:
Дописати коментар